14 kwietnia 2017

<<   wszystkie

POLUB STRONĘ NA FACEBOOK'U

PODOBNE ARTYKUŁY

28 marca 2018
Projekt wizytówki – to jedno. Inna sprawa to jej wydruk. Czy faktycznie warto kierować się tylko ceną? Czy są inne kryteria, na które warto zwrócić uwagę podczas przekazywania naszego projektu
07 listopada 2017
Zgłoszenie adresu URL nowo powstałej strony internetowej do indeksu wyszukiwarek jest banalnie proste i zdecydowanie przyspiesza pojawienie się witryny w ich wynikach wyszukiwania. Należy to zrobić możliwie szybko po uruchomieniu
07 listopada 2017
Poprawianie pozycji witryny w wynikach wyszukiwarek (zwłaszcza Google) wiąże się bezpośrednio z SEO, czyli Pozycjonowaniem naturalnym. Pozycjonowanie organiczne / naturalne to działania zmierzające do podniesienia pozycji witryny w wynikach wyszukiwarek
06 listopada 2017
Obecnymi trendami nowoczesnych stron internetowych stały się elementy: responsywność (dostosowanie do urządzeń mobilnych) scrollowanie (możliwość przewijania sekcji stron w dół) efektowny ekran początkowy (dużą rolę odgrywają profesjonalne grafiki) dynamika elementów
26 października 2017
Zanim złożymy zapytanie o wykonanie strony internetowej, powinniśmy przygotować wcześniej kilka informacji dla potencjalnego wykonawcy. Takie szczegółowe sprecyzowanie potrzeb pozwoli na dokładniejszą wycenę, bowiem to od tych szczegółów zależy cena

Planując logo własnej firmy, czy marki należy znać kilka złotych zasad jakimi powinno cechować się dobre logo, bez względu na to komu zleca się jego zaprojektowanie.

Co decyduje o tym, czy logo jest udane?

Jest kilka cech składających się na sukces. Poniżej ich lista.

 

  1. PROSTOTA

Logo nie powinno być skomplikowane – im obraz prostszy, tym jest łatwiej zapamiętywany. Przypomnij sobie znane marki – zauważysz, że ich loga są wyjątkowo proste. Zaletą prostego logo jest także fakt, że dobrze sprawdza się w małych rozmiarach – np. na wizytówce. Dużo prościej również takie logo rozpoznać – odbiorca nie musi długo przypatrywać się jemu, by rozpoznać jego tożsamość.

 

Przykład:

 

  

  1. ELEMENT ZASKOCZENIA

Dobrze jest, aby prócz swojej prostoty logo było łatwo zapamiętać. Najtrafniej pokazać w nim coś, czego odbiorcy się nie spodziewali. Dzięki temu zrobi wrażenie i zapadnie w pamięć.

 

Przykład:

 

  1. PONADCZASOWOŚĆ

Z reguły logo jest odzwierciedleniem pewnych panujących trendów rynkowych. Należy jednak pamiętać, aby logo za szybko nie „wyszło z mody’. Powinno być zatem ponadczasowe i „modne” nawet po kilku latach od jego stworzenia.

Co o tym decyduje?

Często takie projekty opierają się na konturach i są proste w swojej formie.  Jakby zupełnie ignorowały obecne trendy. Patrząc na nie, nie jesteśmy w stanie rozpoznać kiedy zostało zaprojektowane.

 

Przykład:

 

  1. ORYGINALNOŚĆ

To kolejna rzecz, która może mieć wpływ na odniesienie sukcesu. Nie jest dobrze, gdy logo podobne jest do loga innej marki, lub jest jego podróbką.

Dobre logo powinno być unikatowe i jedyne w swoim rodzaju.

 

Przykład:

 

  1. WSZECHSTRONNOŚĆ

To cecha logo, która będzie dawała klientowi możliwość rozwoju. Nie będzie wskazywała jedynie na jeden typ produktu, choćby na początku klient posiadał właśnie ten jeden typ.

Projekt dobrego logo powinien pozostawiać miejsce na rozwój marki. Wraz z rozwojem firmy klient zapragnie rozszerzyć działalność na inne linie. Kluczem zatem jest zaprojektowanie logo, które będzie wpisywało się w ramy jego działalności, bez potrzeby tworzenia zupełnie nowej tożsamości.

 

 

  1. ZAPROJEKTOWANE DLA WSZYSTKICH ŚRODKÓW PRZEKAZU

Najlepsze to takie logo, które można wykorzystać w każdym środku przekazu: na ekranie, druku – bez względu na jego wielkość, na gadżetach reklamowych – choćby nawet w formie graweru.

 

Przykład:

Przykłady wykorzystania powyższego logo zarówno na elewacji budynku, na ścianie w holu i na stronie internetowej. Logo zostało użyte również z powodzeniem na wizytówkach, katalogach i gadżetach reklamowych.

 

 

  1. PRZESŁANIE

Nie jest możliwe, aby logo mogło opowiedzieć całą historię marki, ale może stanowić pewien punkt wyjścia w przekazaniu pewnej informacji. Ważne jest zatem, aby było ono spójne z produktem, usługami, branżą – prezentowało pewne przesłanie i stanowiło jego podstawę wizerunku.

 

Przykład:

 

  1. SKALOWALNOŚĆ

Inaczej możliwość zachowania swojej czytelności – bez względu na rozmiar logo.

 

 

  1. WYKONANIE

Doświadczenie i precyzja mają wpływ na to, czy wymyślone przez Ciebie logo, czy znak będzie wizualnie czytelne. Nie można przecież wyjaśniać później klientom, jaki był zamysł logo. Wykonanie idei jest zatem kluczowe w zaprezentowaniu marki i późniejszego kontaktu z odbiorcami.

 

Przykład:

 

 


TAGI: jakie powinno być logo, cechy dobrego logo, jak zaprojektować logo, logo firmy, jak stworzyć logo, projektowanie logo, projektowanie logo poradnik, dobre logo cechy

LOGO – JAKIE BYĆ POWINNO

LOGO

LOGOTYP

PROJEKTY LOGO

PROJEKTOWANIE LOGO

DOBRE LOGO

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

© 2018 projekty graficzne | strony internetowe

Opinie

Facebook/projektygraficzneonline

STRONY INTERNETOWE

OPTYMALIZACJA STRON INTERNETOWYCH

REKLAMY PRODUKTOWE

KAMPANIE REKLAMOWE

STOPKA W MAILU

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE